eb011
Eckdaten
The eb011 is the first electric vehicle in the history of TUfast. It is based on the successful nb010 . It is having a monocoque out of carbon fibre, and an accumulator out of lithium polymer batteries. The eb011 was the first and one of the most successful TUfast cars. The eb011 still holds the unofficial record for the most powerful car in the Formula Student, with a total power of 200 kW.
Gewicht in kg (fahrbereit)
0
Maximalgeschwindigkeit in km/h
0
Beschleunigung von 0 - 100 km/h
0
Elektrischer Antriebsstrang
Leistung in kW
0
- 2 liquid-cooled permanent-magnet synchronous motors
- dSPACE Microautobox für Fahrdynamikregelung
- Lithiumpolymer Batterie
- Highspeed CAN Bus
- Completely modular wiring harness
- Eigenentwickeltes Lenkradsteuergerät zur Steuerung diverser Funktionen
Chassis
- Hybrid chassis: carbon fiber
monocoque with trellis rear end - Handlaminiertes CFK Monocoque
- Aluminiumwaben als Sandwichmaterial
- Optimierung des Lagenaufbaus durch FEM
- Gewicht: 19,5 kg incl. aller Roll Hoops
- Auslegung auf hohe Torsionssteifigkeit bei minimalem Gewicht
Fahrwerk
- Doppelquerlenker Pullrod Radaufhängung
- Suspension design with the help of ADAMS,
Optimum K and our own software - Wishbones made of carbon fiber tubes with glued,
milled aluminum ends - Einteilig gefräste Aluminiumradträger
- vierfach verstellbare Sachs Racing Dämpfer
- Kinematic points precisely positioned by reworking the
monocoque and 3D measurement on the rear end - In-house designed and manufactured CFRP rims
- ISR Scheibenbremsanlage mit 4-Kolben-Sätteln an der Vorder- und Hinterachse
Season Recap eb011
Wettbewerbe
Formula Student Electric Hockenheim 2011
1. Platz Autocross
2. Platz Endurance
3. Platz Acceleration
Formula Student Austria Spielberg 2011
2. Platz Overall
Formula Electric and Hybrid Italy 2011
1. Platz Acceleration
1. Platz Endurance
3. Platz in der Gesamtwertung